Sofies köttfärsås med tagitelle.

Yes, dagens måltid fick blir vanlig köttfärsås med tagitelle :)
Recpetet på dagens ( alla mina köttfärsåser blir alltid olika  haha ) lyder:

Tid :
Ca 20 minuter

Du behöver :

Tagitelle ( eller annan pasta )
300 g köttfärs
1 paket krossade tomater ( 370 g ca )
2 -4 matskedar kidneybönor
½ avocado
1 buljongtärning ( svampsmak )
Peppar
Rapsolja
1 riven morot

Gör så här:
Börjar med att koka upp vatten till pastan, du vet själv bäst hur mycke vatten beroende på mängden pasta.
Värm en stek ( teflon ) panna med lite olja och stek köttfärsen på hög värme, se till att få den i så små bitar som möjligt.
Häll i pastan, ca 5 " bollar " med tagitell för 1 person och salta och lite olja för att inte vattnet skall koka över.
Sänk värmen på köttfärsen och blanda buljon tärningen med tomatkrossen, avokadon och kidneybönorna ( använd lite av vattnet från bönorna till såsen ) låt småkoka på medelvärme, krydda med svartpeppar eller annan krydda om så önskas.
När pastan är klart häll bort vattnet och server på en djupare tallrik med köttfärsåsen överst, toppa med den rivna moroten och låt smaka =)

Kommer säker komma fler spännande recpet på min köttfärsås för den kan jag verkligen aldrig blir nöjd med, denna smakade lite annorlunda faktiskt men kominationen bönor och färs var god, dock är jag inte förtjust i den där avocadon, men det ska ju vara nyttig så va tusan, haha =)

Hoppas ni blir insiperad av mina recpet.
Justa ja, något jag inte nämnt är att när jag skriver pasta, spagettie eller annat så är det ALLTID fullkorns pasta jag använder, dels för att det är godare och innehåller lite mer fibrer än vanlig, jag föredrar fullkornspasta och gjort det ända sedan jag upptäckte det för några år sedan, men det är smak sak och vill du använda vanlig så är det ditt val! =)

Nu ska jag sova!
Hörs imorgon, då blir det middag med rasmus och det ska jag försöka göra gott!

Puss och Kram / kocken


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0