Sofie?



Okej, nu är det tredje dagen i min blogghistoria och medans jag låg i badet kom jag att tänka på om jag borde göra ett inlägg om tråkig saker om mig själv? eller kanske roliga saker.. ?
Jag är ju så ny på detta område med det känns som lite bakgrund kanske mina ( om jag nu har några ) läsare ville ha.. :)
Så här kommer historian om Sofie.

Mitt namn är alltså Alexandra Sofie Thorson ( Karlsson ) och jag är 18 år. ( 3 Maj 1990 )
Jag bor sedan augusti 2007 i Kungsbacka som ligger 3 mil söder om Göteborg. Flyttade hit för jag var otroligt less på de människor och det trista rykten som spreds om mig i Krafmors, Nordingrå där jag bott i hela min uppväxt. Så jag sökte till ett otroligt underbart idrottsgymnasium och kom in. Väl här nere träffade jag den otroligt fantastiska människan Rasmus Karlsson. Medans våra känslor växte sig starkare och starkare så lärde jag mig trivas mer och mer här nere och nu är jag helt fast. Finns ingenting i världen som vill få mig att flytta ifrån min nu helt egan lägenhet :) Jag och Rasmus firade ett år i Juni 2008 och i December åker vi på en veckas semester till Kanarieöarna och det pratas om förlovning ( men det pratar vi tyst om ) :) ! Jag kämpar med skolan och att hålla ordning på min ekonomi och arbete ( café Trubaduren i kungsbacka ) där jag trivs otroligt bra. Uppe i norrland bor fortfarande hela familjen utom storebror som prövar sina chanser i Umeå, vilket också är norrland, men inte kramfors. Min familj består av Min stor idol och styrka Mamma Elisabeth och Min extra pappa som under hela min uppväxt varit den enda fadersförebil för mig som betytt något, Anders. Min två prinsessor Linn, 13 år och Emilia 5 år och min storebror Henrik som nyss är fyllda 22 år. I min familj ingår även minicollien Harry och katterna Musse, Ruth och Stallkatten Linus. Hästarna som är alldeles för många för att jag skall komma ihåg allihopa :) Jag går alltså 2 året på Aspero i Göteborg och jobbar extra på ett mysigt café och spenderar min fritid mid att träna Taekwondo och gymma och hänga med Rasmus och mina godingar till vänner :) Och såklart kommer mitt bloggande om livet i storstaden att ta upp några timmar om dagen för mig med ;)

Om det är några frågor eller funderingar så är det bara att maila, kommetera eller skicka något medlenade så ska vi nog lösa de =)

Nu skall jag ta en sväng på Kungsmässan och sedan plugga ;)

Vi hörs ikväll.

Puss och Kram / Fiie <3 Rasmus


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0