Pasta med makrill i tomatsås och vitlökswokade grönsaker.

Måndagen den 20/10

Tid : Ca 15 minuter
 Du behöver :
Pasta
1 burk med makrill i tomatsås
1 vitlöksklyfta
Grönsaker, tex gurka, coktail tomater, minimajsm paprika ( lök om så önskas men jag AVSKYR lök så det använder jag aldrig, förutom vitlök )
Salt och Peppar
Chilipeppar och Salladskrydda
Rapsolja

Koka upp Pasta, spaghettie eller den pastan du önskar. ( mängder är jag urdålig på, läs på paketet eller fråga morsan om du är osäker, jag kokar alltid efter hur hungrig jag är. )
Skär upp dina grönsaker i stora bitar men låt minimajsen vara hela, det är godast så.
Värm en stekpanna med lite olja och fräs upp den finhackad vitlöksklyftan tillsammans med grönsakerna, salta och peppra.
När pastan har ca 2 minuter kvar att koka så sänker du värmen på plattan med grönsakerna till hälften och häller  makrillen, blanda om och låt värmas de sista minuterna.
Häll bort vattnet på pastan och lägg upp på en lite djupare tallrik ovanpå pastan lägger du makrill/grönsaks blandningen, toppa med resterande kryddor och njuuuuuuut! :)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0