Kvinn är? Man är?

Hejsan! Jag är på så underbart humör nu, har aldrig haft det leende jag har på mina läppar just nu, och Nej, rasmus har fortfarande inte brutut sin veckolåna paus ifrån mig utan snarare tvärtom, jag börjar trivas med att vara bara Sofie.
Men iaf, jag har just varit på min skrattkurs som jag döpt om den till och skrivit av mig och dusskuterar feminism och jämställdhet, varför heter det tillexempel "man är" och inte "kvinn är" har det att göra någonting med att mannen altlid vill dominera och varför, om inte, har ordboken valt at använda mannen som talesätt i många meningar? Tåls att fundera på.. vi kom fram till många olika ställen att sätta in "kvinn är" istället ;) haha. Nästa gång så är det jag som styr kursen ;) Blir spännande, har en massa ideer och tankar jag skall prata om =)

Nu ska jag begrava mig i debattinlägg som skall vara inlämnat idag och sedan börja med en annan uppgift :) Imorn är det krogen som gälle och jag taggar Tina! :)

Ha en go onsdag kväll.

Puss och Kram / Fiie med ett sorgset leende.

Jag älskar dig men snart tappar jag lusten att vänta, två dagar räcker..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0