Jobb-Lön-Ångest!

Hallå!
Lönehelg, äntligen! Min lön denna månad blev mer än väntat, så det är väl både positivt och negativt..
Med jobb kommer lön och lön är pengar men pengar är bara ångest! Jag vill ja så mycket, kläder, smink och party men egentligen så behöver jag trista saker som möbler, dammsugare och betala räkningar. Uscha!
Men det positiva med att man får lite extra pengar varje månad är att man verkligen kan köpa det där som man inte kan annars, tex en vinter jacka, ett par skor eller liknande.
 
När jag bodde hemma så kunde jag ju alltid ta kläder, skor och pengar av mamma och maten den blev ju alltid serverad men nu måste man verkligen göra allting själv. Mamma stöttar ju alltid mig såklart med hyran och så än så länge men snart kommer den ju att stå på mig varje månad, :S shiit.
 
Jag måste iaf inhandla en vinter jacka och vinter skor!
Sedan måste jag ta mig till frösren också. Och såklart blir det stor party nästa helg på Hallowen! WoHo!
Men nog om tråkiga pengar nu. Vi parat istället om något roligare.

Vad är roligare än pengar då ? För pengar är ju egentligen allt, nöjen, mat, kläder och ja du fattar.. :)
Jo men vi kan prata om en sak, att jag ska överraska Rasmus ikväll =)
Rasmus kommer hem vid halv tolv tiden efter att ha jobbat och då tänkte jag att han skulle få lite gott att äta, sent med mat men han har säkert inte hunnit äta innan det och så skall jag ligga i soffan med Titanic i beredskak, levande ljus och nyduschad =) Det kommer han bli över lycklig med! Är jag en underbar flickvän eller vad ? Tycker iaf jag försöker.

Annars har min lördag bestått av arbete, och så har jag varit ute och powerwalkat och en jobbig cirkelträning här hemma. För er som känner mig vet ju hur jag kämpar med att gå ner några kilon, för konstigt nog så har jag lagt på mig en massa, helt ärligt inte en aning om hur eftersom jag tränar och äter ju så bra, men jag tror jag äter För Mycket helt enkelt.
Det sägs ju att man skall äta var tredje timme, ca 5 mål om dagen, frukost, lunch, middag och två mellanmål. Jag försöker hålla det där i en någorlunda balans, jag tränar 5 dagar i veckan och ibland mer, men det går ändå åt fel håll..
Nu ska inte jag sitte här och tjata om hur missnöjd jag är med mig själv för det vet nog alla vid det här laget som känner mig men det jag vill påpeka är att den där sägen om att ät rätt och träna rätt inte riktigt stämmer för tränar man inte regelbundet alltså 3-7 dagar i veckan riktigt, rikgit hårt och äter oerhört rätt då kan det funkar. MEN alla människor fungerar olika, det finns ju dom där supermodellerna som egentligen inte är supermodeller utan bara har en oerhörd tur att inte lägga på sig något, och så finns det dom som verkligen är träningsnarkomaner och inte äter en endaaste halv karlori för mycket per dag utan att kuta bort den, och så finns det dom som Mig. Det som försöker och försöker ovh verkligen jobbat så hårt men ändå inte går ner. Dom som älskar livets godheter såsom fikabröd, kaffelatte och god mat men som ändå drar in på det så maximalt som möjligt med ändå inte får ha den där celluitfria och fettvalkfria kroppen..
Iofs så har jag mig själv att skylla lite eftersom jag levt lite osunt i mina tonnår  då jag tok bantade och rökte som en ganlning och sedan tvärvände med att äta bara skräp och forstätta röka och snusa.. och nu står jag här idag. Deprimerad, överviktigt och kämpar som en galning. Hoppas bara på det bästa och att min kropp sätter igång förbränningen på hög nivå och att kilona försvinner innan nästa månad då jag ska spendera en HEL vecka i bikini med Rasmus på kanarioöarna.. Gruvar mig någorlunda för det. Men jag får väl köpa en bikina som är tre storlekar för stor så jag ser smal ut, haha. Nej uscha :/ Livet är så orättvist och jag önskar jag kunde ge upp det ibland, eller iaf leva i Din kropp som jag beundrar... men jag får fortsätta min diet och hårda träning mot mitt mål att komma i den där bröllopsklänningen i framtiden, haha =)

Gud så jag öppnade mig idag, men jag behöver det.. inte för att många läser och bryr sig om lillan Sofies bekymmer.

Nej nog babblat för idag, jag får höra av mig imorgon istället efter jobbet!
Nu blir det omelett och grönt Thée, Mums!

Saknar min familj, Emilia och Linn mina prinsessor, Storasyster saknar er! Mamma, tack för att du finns och stöttar mig emd dina hårda men kloka ord. Jag älskar er!

Ha nu en helt underbar och mysig och rolig lördagkväll!
Jag ska mysa helt jävla ensam! :/ fy fan.

Puss och Kram / Fiie <3 Rasmus


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0