Ibland lyser solen starkare.

Hallå trogna läsare. :)
Jag måste säga att det börjar gå uppför med antal besökare på min blogg, det är så härligt att veta att man har vänner :)
Tack!

Så, idag är det onsdag och jag har just kommit bytt om till hemma kläderna och satt mig i soffan för att göra en inlämning i svenskan, tjoho!
Skolan gick bra, har dragit runt på en jävla huvudvärk men det fick gå ändå..
Haft en okej dag gemförd med gårdagen, skrivarkursen var otroligt befriande och jag fick ur mig lite känslor, mest angående min morbrors minnesstrund den 18/10 skrev jag vilket var mycket skönt att få göra.
Sedan sprang jag förbi rasmus på jobbet och fick mig en go puss :) niiiice ;)

Till dagens problem som har lite att göra med skolan faktiskt.
Hur skall jag få tiden att räcka till med allting, hur gör man för att orkar med 24 timmar när iaf minst 6 timmar går åt till att sova och 4-6 timmar går åt till att vara i skolan och när man är på skolan så har man ändå aldrig hunnit göra det man ska eftersom lektionerna är så förbannat oseriösa på min skola och jag har så svårt att ta tag i saker själv? Hur gör du för att lyckas? När man är hemma så finns det så otroligt mycke annat att göra, som tex städa, diska, handla mat och sedan försöka slappna av och tillägna tid åt att gå ner i vikt och börja älska sig själv och det är ju ingen lätt lek.. Jag skulle nog behöva lite hjälp av min läsare, tror det är därför jag fått för mig att börja med blogg, så om någon känner för att ge mig ett tips om hur man får dagens timmar att räcka till så hör gärna av er, snälla!

Okej, så nu ikväll ska jag som sagt gör den här uppgiften och sedan blir det tidig säng, så otroligt trött!
Vill egentligen ut och gå en sväng med jag har tidig träning imorn så jag orkar inte riktigt gör det nu.. jaja.

Dagens poesi inlägg.
Bakom gråa murväggar
där gömmer jag mig
Bakom stängda dörrar
befirar jag min omgivning
under täcket
skriker
älskar
hatar
jag kan släppa lös mitt odjur
då ingen varken
ser eller hör
utan mitt skal
är jag naken
blottad och äcklad
av mig själv
Utan mitt skal och när allting är släckt
då är jag fri
fri  men ensam


Till min mamma!

Där står hon
min skyddsängel
min styrka
min solstråle
Där står hon
den vackraste kvinnan
hon som lyser med sin skönhet
hon som ger mig styrka
där är hennes närvaro
med sitt vita vackra leende hon får mig att rysa
ryser av kärlek och värme
I hennes närhet
där är jag trygg
hon lever där borta
långt iväg men ändå så nära
min älskade mamma
min förebild
jag älskar dig!

Så mina vänner nu får det räcka för denna stund, men som sagt kommentera gärna och hör gärna av er om hur ni orkar med dagarna ;)

Sköt om er och glöm inte bort att morgondagen kommer med nya friska tag och nya bekymmer!

Puss och Kram / Fiie <3 Rasmus



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0