Vad är perfekt?


Så har jag äntligen kommit hem igen.
Shoppat lite åt mig själv, varit på skrivarkurs och fått av mig all ilska jag känner och handlat mat och sådant tråkigt.
Men jag mår bra faktiskt, efter att jag fått öppna mitt hjärta för er.

Blondinbella. Jag är beroende, ibland tycker jag om hennes inlägg och ibland undrar jag vad som försigår i hennes skalle?
Men iaf, barbiedocka, Linda Rosing look-a-like, B-kändis.. en massa saker kan jag beskriva henne som. Dom gånger jag försvarar henne är när hon visa sin politiska sida och när hon visar en mogen och ärlig sida av sig själv. När jag verkligen avskyr henne är när hon skryter om plåtningar, middagar och hennes fixade utseende. Spraytanning, dyra frisörbesök och allt annat, snart kommer väl botox också!
Alla ni som ser upp till henne och beundrar henne, beundrar ni Rosing också?

Jag kan säga att jag första gången som jag läser Blondinbellas blogg kräktes, ärligt. Jag mådde illa av hennes bitchiga översittar stil. När Linda Rosing var med i BB så fann jag min idol, tills jag upptäckte att hon bara var ute efter att bli den där blondin kändisen som aldrig ger sig.
Men nu läser jag blondinbellas blogg en gång om dagen och när jag nyss läste den så fanns där ett inlägg. En bild på henne som onaturligt brun, översminkad och vältränad. Säger inget om att hon inte är fin, jag tycker hon är super söt, men jag känner bara att, nej. Är hon verkligen perfekt? För isf så är jag inte ens i närheten av duglig.
Om man ska jämför så är jag inte ens söt liksom?

Jag skulle kunna skriva i timmar, långa inlägg om henne men jag kan ta vilken person som hellst, men skillnaden på Kenza och Blondinbella är ju att Kenza är naturlig, hon är söt utan att göra sig till, iallafall som hon visa sig?
Men nu undrar jag bara.. Vad är perfekt? Vad är okej för att man ska kunna kalla sig själv snygg, stolt och söt ?
Jag försöker ju verkligen bli bättre på detta med mig själv, men så undrar jag, vad måste man göra för att bli accepterad, eller ja, vara perfekt? Eller snarare, vad är perfekt?

Ja, om någon tycker sig ha det svaret är den personen/personera mycket välkommen att berätta för mig om dens åsikter.

Nu blir det engelskaplugg och Grey´s Anatomy och sen middag :)

Puss och Kram / Fiie




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0